4.3.2. Edycja zamówienia, kolumny

Parent Previous Next

Kolumny znajdujące się w zamówieniu pakietowym:


Rys. 1. Towar zalega w punkcie sprzedaży


Aby ręcznie wprowadzić upust na towar, należy kliknąć w pole edycyjne pod wybraną kolumną (wpisany w tym miejscu upust zostanie przypisany do wszystkich aptek wskazanych w zamówieniu), np,:


Rys. 2. Edycja wartości upustu dodatkowego (przykład)


Po kliknięciu w pole "0,00%" wyświetlone zostanie okno, w którym należy wpisać nową wartość upustu i zapisać zmiany, np.:


Rys. 3. Wpisane nowej wartości upustu dodatkowego (przykład)


Wprowadzona wartość upustu zostanie przypisana do punktów sprzedaży, co można sprawdzić rozwijając towar za pomocą przycisku , np.:


Rys. 4. Widok uzupełnionej kolumny "Upust dodatkowy" z poziomu punktów sprzedaży


Z tego poziomu również można zmienić wartość upustu dla poszczególnych aptek. W tym celu wystarczy kliknąć w pole edycyjne z wartością upustu dla danej apteki.


Rys. 5. Kolumna "Cena zakupu", informacje


Aby sprawdzić ceny zakupu w poszczególnych aptekach, należy rozwinąć pozycję za pomocą przycisku , np.:


Rys. 6. Ceny zakupu widoczne po rozwinięciu towaru



Rys. 7. Wyświetlenie średnich cen zakupu danego towaru


Po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno Średnie ceny w województwach (przykład):


Rys. 8. Przykładowe średnie ceny w województwach dla danego towaru


Aby zamknąć powyższe okno, wystarczy kliknąć w dowolne miejsce w oknie. Po wykonaniu czynności cena zakupu danego towaru może zostać wyróżniona kolorystycznie:


Rys. 9. Cena zakupu została podświetlona kolorem czerwonym, ponieważ jest wyższa od średniej ceny w kraju



Rys. 10. Dodatkowy opis widoczny po skierowaniu kursora na ikonę "i"



Rys. 11. Możliwość edycji ilości do zakupu


UWAGA! Ujemna ilość do zakupu oznacza, że towaru jest za dużo i warto rozważyć wykonanie akcji biznesowej np. sprzedaży wiązanej, strategii cenowej, przesunięcia MM itp.



Rys. 12. Wyjątki dla danego towaru w poszczególnych punktach sprzedaży


Rys. 13. Wyjątek "Zalegacz"


Lista wyjątków:

    1. Nie zamawiać centralnie – wyjątek jest wyświetlany, jeżeli apteka nie oznaczyła danego towaru do zamawiania centralnego (pole wyboru "Centr." na karcie towaru jest puste). Po stronie apteki można włączyć automatyczne zaznaczanie pola wyboru "Centr." podczas zakładania każdej nowej karty towaru (dla kart towarów już istniejących konieczne jest ręczne ustawienie znacznika). Służy do tego opcja Zaawansowana obsługa znacznika "Towar zamawiany centralnie" zlokalizowana w module 41. Admin > Opcje modułów > Wspólne 2.35.
    2. Ilość ustalona przez aptekę – wyjątek jest wyświetlany tylko w przypadku zamówienia pakietowego, na podstawie którego utworzono prospekt, w sytuacji gdy w aptece podano ilość do zamówienia inną od ilości sugerowanej.
    3. Zalegacz – towar znajduje się w magazynie dłużej niż 180 dni.
    4. Nowość - towar nie był sprzedawany w aptece w wybranym okresie analizy.
    5. Promocja - w wybranym okresie analizy towar uczestniczy w akcjach biznesowych. Po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlona zostanie dodatkowa informacja, np.:


Rys. 14. Towar uczestniczy w akcjach biznesowych