5.2.3. KPI Struktura czasu magazynowania, poziom BASIC (podstawowy, szczegóły)
Wskaźnik Struktura czasu magazynowania składa się z dwóch miar:
- procent towarów zakupionych i nadal znajdujących się w magazynie względem poszczególnych przedziałów czasowych magazynowania w skali całej sieci,
- wartość towarów dla każdego przedziału czasowego magazynowania wskazana jako suma wartości według cen zakupu netto.
Rys. 1. KPI BASIC Struktura czasu magazynowania, widok ogólny
Po wybraniu przycisku Szczegóły wyświetlony zostanie raport:
Rys. 2. KPI BASIC Struktura czasu magazynowania, raport szczegółowy
Raport składa się z następujących kolumn:
- Okres magazynowania – jak długo towar pozostaje w magazynie od momentu wprowadzenia na stan.
- Wartość zapasu – wartość zapasu magazynowego według cen zakupu netto (w wybranym okresie analizy).
- % całości zapasu – procentowy udział struktury magazynowania wobec całego zapasu magazynowego (w wybranym okresie analizy).
Każdy okres magazynowania można rozwinąć, aby sprawdzić, jak przedstawia się zapas dla poszczególnych aptek w danym przedziale czasowym:
Rys. 3. KPI BASIC Struktura czasu magazynowania, raport szczegółowy, prezentacja wyników aptek
Informacje, które można uzyskać z raportu:
- weryfikacja wartości zapasu z danego przedziału czasowego dla każdej z aptek,
- możliwość porównania wyniku najwyższego z najniższym – kolumna % całości zapasu w danym okresie magazynowania,
- możliwość porównania wyników między aptekami,
- możliwość porównania wyników z poprzednimi miesiącami (Filtrowanie).
Analiza wskaźnika wspiera możliwość podjęcia działań korygujących, mających na celu zredukowanie ilości towarów zalegających, a także wypracowanie najlepszych praktyk. Dodatkowo miary stanowią istotną informację dla działu zakupów. Dane w raporcie można weryfikować dla wybranego producenta, wybranej apteki, wybranego towaru, grupy towarów itd (według kryterium wskazanego przez użytkownika w opcjach filtrowania lub pliku CSV).
* Listy towarów dla każdego przedziału czasu magazynowania per apteka dostępne są w poziomie PREMIUM.
UWAGA! Do poziomu PREMIUM można przejść bezpośrednio z poziomu raportu BASIC (pod warunkiem, że użytkownik posiada usługę „KPI PREMIUM – wskaźniki stanu przedsiębiorstwa” oraz uprawnienia dostępu):
Rys. 4. Ikony umożliwiające przejście z poziomu BASIC do raportów PREMIUM
Ikony: i
symbolizują raporty i wykresy przypisane do danego wskaźnika. Wystarczy kliknąć na daną ikonę a wyświetlony zostanie odpowiedni raport/wykres. Dodatkowo po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlony zostanie opis raportu), np.:
Rys. 5. Dodatkowy opis widoczny po skierowaniu kursora na ikonę (znajdującą się w poziomie BASIC, szczegóły) symbolizującą wykres PREMIUM