5.7. Sprzedaż wiązana w aptece
Sprzedaż wiązana zostaje wprowadzona do aptecznej bazy danych w sposób automatyczny (pracownicy apteki nie muszą wykonywać żadnych dodatkowych czynności). W systemie aptecznym nie ma możliwości ręcznego wyłączenia przesłanej z KS-OmniPharm sprzedaży. Można ją dezaktywować tylko z poziomu systemu KS-OmniPharm. Sprzedaż będzie widoczna bezpośrednio podczas sprzedaży. W zależności od trybu pracy, towary w sprzedaży wiązanej będą identyfikowane po powiązaniu bądź po BLOZ.
UWAGA!
- Dodana sprzedaż wiązana zadziała prawidłowo w aptece pod warunkiem, że towary w kartotece lokalnej apteki będą prawidłowo powiązane z CKT lub skojarzone po kodzie BLOZ. Aby towary były widoczne podczas sprzedaży, muszą także posiadać stan magazynowy.
- Opcja Inne > 1. Ustawienia globalne > 3. Ograniczenie ilości wyświetlanych okien sprzedaży wiązanej ma wpływ na liczbę wyzwolonych okien sprzedaży wiązanej podczas jednej transakcji. Domyślne ustawienie opcji to 0 – brak ograniczeń (Zarządzanie aptekami > Sterowanie opcjami aptek).
- Za pomocą opcji APW11 - Sprzedaż > 2. Ustawienia globalne > 131. Uwzględniaj pozycje na zamówienie indywidualne w sprzedaży wiązanej można określić czy pozycje pod zamówienia indywidualne mają być uwzględniane w sprzedaży wiązanej (Zarządzanie aptekami > Sterowanie opcjami aptek). Opcja domyślnie jest odznaczona, co oznacza, że takie pozycje nie są uwzględniane.
W rozdziale Sprzedaż wiązana w aptece znajdziemy: