Poniżej opisany został przykład dodania sprzedaży wiązanej, która ma następujące założenia:
Kierując się ogólnym opisem definiowania sprzedaży wiązanej (Jak łatwo dodać nową sprzedaż wiązaną?), możemy opisać kolejne kroki tworzenia przykładowej sprzedaży:
Jak łatwo dodać nową sprzedaż wiązaną?
1. Wybieramy opcję Polityka cenowa > Sprzedaż wiązana > Nowa.
2. W wyświetlonym kreatorze należy przejść do zakładki 1. Parametry w celu określenia: nazwy akcji biznesowej (pole wymagane), celu biznesowego, opiekuna (automatycznie ustawiany jest aktualnie zalogowany użytkownik, lecz pole można edytować), priorytetu realizacji sprzedaży wiązanej w aptekach (1 – priorytet najwyższy, 99 – priorytet najniższy).
3. Następnie należy przejść do zakładki 2. Warunki i wykonać kolejno działania:
UWAGA! Zalecane jest, aby nie wykorzystywać tych samych towarów w różnych sprzedażach wiązanych. Z poziomu ustawień można włączyć opcję, która weryfikuje czy towary wskazane w definiowanej akcji biznesowej, występują już w innych aktywnych sprzedażach wiązanych (Polityka cenowa > Sprzedaż wiązana > Ustawienia > Sprawdzaj wykorzystanie towarów w innych aktywnych sprzedażach wiązanych podczas tworzenia). Jeżeli użytkownik doda taki produkt podczas tworzenia nowej sprzedaży wiązanej, to wyświetlone zostanie ostrzeżenie.
Przykład 1:
Pacjent podczas jednej transakcji w aptece zakupił:
Promocji będą podlegać:
Aby określić krotność dla wybranych towarów warunkowych, należy je zaznaczyć, wybrać przycisk Określ krotność, w wyświetlonym oknie wpisać odpowiednią wartość, a następnie kliknąć Wybierz.
Rys. 1. Ustalenie krotności dla towarów warunkowych
3. Następnie należy przejść do zakładki 3. Sugestie:
Rys. 2. Konfiguracja opcji w zakładce 3. Sugestie
4. Następnie należy przejść do zakładki 4. Publikacje i wskazać apteki, do których sprzedaż wiązana ma zostać wysłana oraz określić daty publikacji (ogólny opis dodawania aptek podczas definiowania akcji biznesowych znajduje się w rozdziale Krok 4 - publikacje).
5. W zakładce 5. Publikacje można zobaczyć podsumowanie sprzedaży wiązanej.
6. Aby wysłać sprzedaż wiązaną do wybranych aptek, należy kliknąć Zapisz i wyślij (przycisk w dolnej części kreatora).
7. Po wysłaniu sprzedaży status w punkcie powinien zmienić się na poprawny , co oznacza, że sprzedaż wiązana została odebrana prawidłowo w wybranych aptekach. W takiej sytuacji można uznać proces tworzenia sprzedaży wiązanej za zakończony prawidłowo. Więcej informacji o wysyłaniu i statusach w rozdziale Wysyłanie strategii do aptek.
8. Można śledzić w aptekach wykorzystanie danej sprzedaży wiązanej z podziałem na farmaceutów. Informacje o ilości wyświetleń sprzedaży oraz jej realizacji zawarte są w kolumnie Zastosowanie (Zastosowanie sprzedaży wiązanej w aptekach).