Dotychczas w warunkach sprzedaży wiązanej (podczas promowania towarów warunkowych) istniała możliwość promowania pojedynczego towaru (najtańszego lub najdroższego) lub wszystkich sprzedanych. Istniejące opcje rozszerzono o dwie dodatkowe:

  • n najtańszych sprzedanych towarów określonych w warunkach sprzedaży wiązanej (n związane jest z krotnością spełnienia warunków sprzedaży oraz dostępnością podstawowego produktu promocyjnego),
  • n najdroższych sprzedanych towarów określonych w warunkach sprzedaży wiązanej (n związane jest z krotnością spełnienia warunków sprzedaży oraz dostępnością podstawowego produktu promocyjnego).

Opcje pozwalają na udzielenie rabatu na więcej niż jeden najtańszy/najdroższy towar warunkowy, w zależności od tego ile razy spełniono warunek sprzedaży (konieczne jest uzupełnienie krotności dla towarów warunkowych!). W sytuacji, gdy w aptece ilość sprzedanego towaru promocyjnego jest niewystarczająca do realizacji promocji wynikającej ze spełnienia warunków zdefiniowanych w sprzedaży wiązanej, rabatowany jest kolejny towar z listy sprzedanych towarów warunkowych (najtańszych lub najdroższych) – do wyczerpania warunków promocji (szczegóły poniżej, przykład 4). 


Rys. 1. Promowanie towarów warunkowych 


Rys. 2. Promowanie n najdroższych 


UWAGA! Aby zastosowanie wielokrotnej promocji było możliwe, należy uzupełnić krotność, dla każdego towaru warunkowego (zakładka Warunki, przycisk Określ krotność). 


Przykład zastosowania sprzedaży wiązanej o następujących założeniach: 

  • dla wszystkich towarów warunkowych określono krotność 1 (rys. 3),
  • warunkiem sprzedaży wiązanej jest sprzedaż 3 dowolnych towarów z listy towarów warunkowych (rys. 3),
  • jeżeli warunki sprzedaży zostaną spełnione, to rabat w wysokości 1 zł zostanie udzielony na najtańszy towar/towary warunkowe – w zależności od tego ile razy spełniono warunek sprzedaży (rys. 4). 


Rys. 3. Przykład ustawienia opcji sprzedaży wiązanej z poziomu kreatora 


Rys. 4. Przykład ustawienia opcji sprzedaży wiązanej z poziomu kreatora


Dla opisania niniejszego przykładu, należy przyjąć założenie, że lista towarów warunkowych zawiera następujące pozycje:

  • TOWAR A – cena 10
  • TOWAR B – cena 6
  • TOWAR C – cena 4
  • TOWAR D – cena 2,50
  • TOWAR E – cena 5,50
  • TOWAR F – cena 3


Przykładowe scenariusze realizacji sprzedaży wiązanej:

  • Przykład 1: Sprzedano 3 szt. TOWARU A – warunki sprzedaży wiązanej zostały spełnione jednokrotnie, co oznacza, że na 1 szt. TOWARU A zostanie udzielony rabat w postaci ceny 1 zł. 
  • Przykład 2: Sprzedano 1 szt. TOWAR A, 1 szt. TOWARU B, 1 szt. TOWARU C – warunki sprzedaży wiązanej zostały spełnione jednokrotnie, co oznacza, że na 1 szt. TOWARU C (najtańszy produkt z listy sprzedanych), zostanie udzielony rabat w postaci 1 zŁ. 
  • Przykład 3: Sprzedano 2 szt. TOWAR A, 2 szt. TOWARU B, 2 szt. TOWARU C – warunki sprzedaży wiązanej zostały spełnione dwukrotnie (warunkiem zadziałania sprzedaży wiązanej była sprzedaż 3 produktów, sprzedano 6 sztuk, czyli dwukrotnie spełniono warunki). Najtańszym produktem z listy towarów sprzedanych jest TOWAR C, dlatego 2 sztuki tego produktu zostaną sprzedane w cenie 1 zł. 
  • Przykład 4: Sprzedano 1 szt. TOWAR A, 1 szt. TOWARU B, 1 szt. TOWARU C, 1 szt. TOWARU D, 1 szt. TOWARU E i 1 szt. TOWARU F – warunki sprzedaży wiązanej zostały spełnione dwukrotnie (sprzedano 6 sztuk towarów warunkowych, a warunkiem była sprzedaż 3 produktów), dlatego można udzielić rabatu na 2 najtańsze produkty. Rabat zostanie udzielony na 1 sztukę TOWARU D (najtańszy produkt) oraz na 1 sztukę TOWARU F (drugi najtańszy produkt), aby wyczerpać warunki promocji.