Poniżej opisany został przykład dodania sprzedaży wiązanej, która ma następujące założenia:
Kierując się ogólnym opisem dodawania sprzedaży wiązanej (Jak łatwo dodać nową sprzedaż wiązaną?), możemy opisać kolejne kroki tworzenia przykładowej sprzedaży:
Jak łatwo dodać nową sprzedaż wiązaną?
1. Wybieramy opcję Polityka cenowa > Sprzedaż wiązana > Nowa.
2. Pojawi się okno kreatora sprzedaży wiązanej. W kroku 0 możemy przeczytać na temat kolejnych etapów tworzenia sprzedaży wiązanej oraz zaznaczyć pole "nie pokazuj następnym razem", aby krok ten nie był widoczny podczas kolejnego otwarcia kreatora.
3. W kroku 1 ustawiamy nazwę: Kup 2 kremy, a najtańszy otrzymasz z rab. 50%.
4. W kroku 2 dodajemy towary, które mają zostać sprzedane, aby wywołać akcję promocyjną. Towary możemy dodać ręcznie, wczytać z pliku bądź dodać z grupy. Dodatkowo decydujemy, jakie towary muszą zostać wybrane z listy, np.:
W realizowanym przykładzie ustawiamy "musi zostać sprzedanych N towarów z listy", gdzie N równe jest 2.
Określamy moment sprawdzania warunków. W tym wypadku sprzedaż wiązana ma być sprawdzana po sprzedaży każdego towaru.
Rys. 1. Sprzedaż wiązana - krok 2
5. Następnie należy przejść do zakładki 3. Sugestie i wybrać z listy opcję Promuj towary określone w warunkach:
Rys. 2. Sprzedaż wiązana - krok 3
Po wybraniu opcji wyświetlone zostanie oko, w którym należy określić wartość rabatu 50% dla najtańszego towaru:
Rys. 3. Określenie wartości rabatu
W tym miejscu użytkownik może również skorzystać z opcji umożliwiających udzielenie rabatu na więcej niż jeden towar warunkowy w zależności od spełnienia krotności warunków sprzedaży wiązanej – opcje n najtańszych/najdroższych sprzedanych towarów określonych w warunkach sprzedaży wiązanej. W sytuacji, gdy w aptece ilość sprzedanego towaru promocyjnego jest niewystarczająca do realizacji promocji wynikającej ze spełnienia warunków zdefiniowanych w sprzedaży wiązanej, rabatowany jest kolejny towar z listy sprzedanych towarów warunkowych (najtańszych lub najdroższych) – do wyczerpania warunków promocji (szczegóły).
6. W kroku 4 decydujemy do jakich punktów sprzedaży chcemy rozesłać sprzedaż wiązaną (opcja Dodaj punkty sprzedaży).
7. W kroku 5 można zobaczyć podsumowanie sprzedaży wiązanej. Aby wysłać sprzedaż wiązaną do wybranych aptek, należy kliknąć Zapisz i wyślij.
8. Po wysłaniu sprzedaży, status w punkcie powinien zmienić się na poprawny , co oznacza, że sprzedaż wiązana została odebrana prawidłowo w wybranych aptekach. W takiej sytuacji można uznać proces tworzenia sprzedaży wiązanej za zakończony prawidłowo. Więcej informacji o wysyłaniu i statusach w: Wysyłanie strategii do aptek.
9. Można śledzić w aptekach wykorzystanie danej sprzedaży wiązanej z podziałem na farmaceutów. Informacje o ilości wyświetleń sprzedaży oraz jej realizacji zawarte są w kolumnie Zastosowanie (Zastosowanie sprzedaży wiązanej w aptekach).
Opis sposobu działania w aptece sprzedaży przesłanej z KS-OmniPharm znajduje się w Sprzedaż wiązana w aptece - promowanie towarów warunkowych.