Jak utworzyć zamówienie z udziałem wybranych towarów z poziomu raportu KPI Brakujący poziom dostępności (total sieć)

Parent Previous Next

Poniżej zaprezentowany został przykład utworzenia propozycji zamówienia z poziomu raportu KPI Premium Brakujący poziom dostępności (total sieć) ("propozycja zamówienia" oznacza przygotowane zamówienie, które jednak użytkownik może edytować w celu dostosowania do własnych potrzeb). Pomimo, że raport wskazuje na analizę towarów na poziomie total sieć, użytkownik ma możliwość wskazania punktów sprzedaży, które zostaną uwzględnione w procesie tworzenia zamówienia (czynność można wykonać z poziomu kreatora zamówienia, opis poniżej). Aktualnie z poziomu KPI możliwość wykonania zamówienia jest dostępna z poziomu tylko tego raportu!


UWAGA! Do pracy z zamówieniami wymagana jest aktywna usługa Zamówienia (szczegóły).


Kolejność działań:

1. Na początek należy na liście towarowej w raporcie należy wskazać towary, które mają zostać uwzględnione w propozycji zamówienia. Pomocne mogą być dostępne opcje filtrowania:


Rys. 2. "Interaktywny suwak", przykład ustawienia opcji na wartości za „6 dni” – po zmianie ustawień suwaka lista towarów zostanie automatycznie „odświeżona”, otrzymamy informację, dla których towarów ilości nie będą wystarczające względem zapotrzebowania za 6 dni, przy założeniu realizacji sprzedaży na poziomie analogicznym, jak we wskazanym okresie analizy



UWAGA!


2. Następnie należy ostatecznie zaznaczyć towary, które mają zostać wskazane do zamówienia – czynność można wykonać ręcznie dla każdej pozycji z osobna (klikając w pola wyboru przy wybranych produktach) lub korzystając z opcji zaznaczenia wszystkich pozycji znajdujących się na bieżącej stronie (rys. 2, z opcji warto skorzystać, gdy wcześniej zawężono listę towarów do pożądanych pozycji).


Rys. 3. Zaznaczenie wszystkich pozycji na bieżącej stronie


Podczas wskazywania pozycji do zamówienia warto zwrócić uwagę na:


UWAGA! Karty ukryte zostaną pominięte w procesie generowania propozycji zamówienia a użytkownik otrzyma odpowiedni komunikat:


Rys. 4. Karty ukryte w CKT nie są uwzględniane podczas definiowania akcji biznesowej



3. Następnie należy wybrać kolejno Utwórz akcję > Utwórz zamówienie:

Rys. 5. Generowanie zamówienia z poziomu, KPI Brakujący poziom dostępności


4. Po wykonaniu czynności użytkownik zostanie przeniesiony do kreatora nowego zamówienia. Towary do zamówienia w kreatorze zostaną automatycznie określone na podstawie wyselekcjonowanej przez użytkownika listy towarów z poziomu raportu KPI Brakujący poziom dostępności (total sieć). Okres do analizy również będzie uzupełniony na podstawie okresu wybranego w KPI na potrzeby raportu. Pozostałe parametry należy skonfigurować wedle potrzeb (opcje dostępne z poziomu kreatora).


Rys. 6. Kreator nowego zamówienia


W kreatorze domyślnie zaznaczone są wszystkie apteki, a dostawcy dobierani są na podstawie ustalonych przez użytkownika reguł doboru dostawców (określonych w ustawieniach zamówień, szczegóły), jednak użytkownik może edytować te pola, np. ograniczyć listę aptek tylko do wybranych punktów sprzedaży. W tym celu należy zaznaczyć pole Wybrane, a następnie Wybierz (rys. poniżej). Po wykonaniu czynności wyświetlona zostanie lista aptek, na której można wskazać wybrane punkty.


Rys. 7. Wskazanie wybranych aptek


Aby uwzględnić towary w drodze przy obliczaniu ilości do zakupu (działanie mechanizmu polega na odpowiednim zmniejszaniu ilości do zakupu dla pozycji, które już zostały zamówione), należy zaznaczyć pole Towary w drodze. Towary w drodze jest to suma towarów z zamówień wysłanych z poziomu systemu KS-OmniPharm, będących w trakcie realizacji (wysłane, lecz niezrealizowane) z okresu wskazanego w ustawieniach ogólnych w obrębie danego zamówienia. W zaprezentowanym poniżej przykładzie są to 3 dni, co oznacza, że do wyliczenia towarów w drodze w KPI uwzględnione zostaną zamówienia w trakcie realizacji z ostatnich 3 dni. Liczbę uwzględnianych dni można zmienić za pomocą przycisku zmień (rys. poniżej).


Rys. 8. Możliwość zmiany ustawień ogólnych w obrębie danego zamówienia, towary w drodze


W dla zamówień (moduł Zamówienia > Ustawienia, przykładowo: jeżeli w ustawieniach modułu zamówień wprowadzony jest termin 3 dni, to do wyliczenia „towarów w drodze” w KPI uwzględnione zostaną zamówienia w trakcie realizacji z ostatnich 3 dni. rys. 8) oraz z przesunięć MM spoza zamówień. Dane w kolumnie Towary w drodzeaktualne na dzień dzisiejszy! Jeżeli dla danego towaru wyliczono towary w drodze, to po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlone zostaną ilości z zamówień oraz z MM spoza zamówień (jeżeli występują), rys. 9.


Rys. 9. Ilości z zamówień będących w trakcie realizacji, wyodrębnione ilości z zamówień oraz z MM spoza zamówień

5. Po określeniu kryteriów zamówienia wystarczy wybrać przycisk Utwórz. Propozycja zamówienia zostanie automatycznie wygenerowana i wyświetlona w trybie edycji. Zamówienie domyślnie wyświetlane jest na zakładce Towary, gdzie widać listę produktów wskazanych do zamówienia. Każdą pozycję na liście można rozwinąć do poziomu punktów sprzedaży (aptek), klikając w ikonę , np.:


Rys. 10. Przykładowa propozycja zamówienia wygenerowana z poziomu raportu KPI Brakujący poziom dostępności (total sieć)


Tak przygotowaną propozycję zamówienia można edytować w zakresie takich wartości jak np.: ilości do zakupu, dni zapasu, dostawcy, upusty (dostawcy, producenta, dodatkowy), cena zakupu. Przykładowo: aby zmienić ilość do zakupu danego towaru, należy go rozwinąć do poziomu aptek, klikając w ikonę , wprowadzić nową wartość w wyświetlonym polu edycyjnym i zapisać zmiany za pomocą przycisku .


Rys. 11. Przykład: zmiana ilości do zakupu


Podczas pracy z zamówieniami użytkownik może również skorzystać z opcji umożliwiających:


6. Przygotowanie zamówienie można wysłać do producenta / dostawcy / aptek. W sytuacji, gdy użytkownik chce dokończyć przygotowanie zamówienia w innym czasie, można opuścić okno edycji zamówienia za pomocą przycisków dostępnych w górnym panelu:


Rys. 12. Górny panel, możliwość przerwania opracowywania propozycji zamówienia i powrotu do modułu KPI lub do Zamówień


Wówczas propozycja zamówienia zostanie zapisana ze statusem W przygotowaniu i będzie dostępna z poziomu modułu Zamówienia. Aby wrócić do edycji takiego zamówienia, należy przejść do modułu zamówienia, odszukać na liście pożądane zamówienie i skorzystać z menu podręcznego, tak jak przedstawiono na rysunku poniżej:


Rys. 13. Powrót do edycji zamówienia


Wysłanie gotowego zamówienia (np. do producenta / dostawcy / dostawcy przez EWD / aptek) jest możliwe z następujących miejsc w module Zamówienia:


Rys. 14. Opcje wysyłki zamówienia



Rys. 15. Opcje wysyłki zamówienia



Rys. 16. Opcje wysyłki zamówienia


Opcje wysyłki zamówienia: