Akcje biznesowe

Parent Previous Next

Filtrowanie danych KPI według wybranej akcji biznesowej daje możliwość oceny wyników wybranej akcji zarówno z perspektywy towaru, jak i punktów sprzedaży. Po zapoznaniu się z wynikami odfiltrowanymi w raportach/wykresach KPI, użytkownik może podjąć dalsze działania związane z daną akcją, np. w przypadku wyników pozytywnych można przedłużyć akcję biznesową lub ją zakończyć, gdy wyniki są negatywne (czynności te można wykonać bezpośrednio z poziomu modułu KPI). Zastosowanie filtra według wybranej akcji biznesowej jest możliwe z poziomu panelu filtrowania w module KPI (z panelu można skorzystać zarówno z poziomu głównego okna KPI, jak i z poziomu każdego raportu/wykresu (Pokaż filtry > Akcje biznesowe, rys. 1)).


Rys. 1. Filtr "Akcje biznesowe"


Aktualnie filtr działa dla następujących akcji/strategii KS-OmniPharm:


UWAGA! Filtrowanie po akcjach nie dotyczy przesunięć MM oraz reklamacji.


Za pomocą filtra Akcje biznesowe użytkownik może sprawdzić wyniki procesów aktywnych (oznaczonych statusem )  trwających minimum 7 dni oraz zakończonych w ostatnich 30 dniach (dane na dzień poprzedni). Okres obowiązywania wybranej akcji biznesowej powinien być adekwatny do daty bilansu otwarcia magazynu (datę bilansu otwarcia można sprawdzić w panelu filtrowania z poziomu modułu KPI (rys. 2)). Oznacza to, że jeżeli data rozpoczęcia wybranej akcji biznesowej jest wcześniejsza niż data bilansu otwarcia, to w analizie zastosowania danej akcji biznesowej uwzględniony zostanie wyłącznie okres od bilansu otwarcia (takie akcje będą wyróżnione ikoną , rys. 3).


Rys. 2. Bilans otwarcia, data wyrażenia zgody na przesyłanie historycznych danych sprzedażowych aptek


Rys. 3. Lista akcji biznesowych


Po wskazaniu wybranej akcji biznesowej wszystkie filtry (okres analizy, punkty sprzedaży i towary) zostaną automatycznie skonfigurowane zgodnie z wybranym procesem (jeżeli początek obowiązywania danej akcji jest wcześniejszy niż data bilansu otwarcia, to w analizie uwzględniony zostanie wyłącznie okres od bilansu otwarcia). Aby je zastosować wystarczy kliknąć Zastosuj (rys. poniżej). Filtry zostaną uwzględnione w wynikach prezentowanych w panelu głównym wskaźników KPI oraz w raportach KPI (przykład). Jeżeli użytkownik otworzył wcześniej raporty/wykresy KPI i chce, aby ustawienia filtra zostały dla nich zastosowane, to przed kliknięciem Zastosuj, należy zaznaczyć pole Zastosuj do otwartych.


Rys. 3. Filtrowanie według akcji biznesowej


W przypadku filtrowania po akcjach biznesowych przy okresie analizy może pojawić się ikona , po skierowaniu na nią kursora wyświetlony zostanie dodatkowy opis, który informuje, że czas wykonania danej analizy może być dłuższy niż zwykle (ze względu na niestandardowy okres analizy), np.:


Rys. 4. Pobranie danych dla wskazanego okresu analizy może trwać dłużej, ze względu na niestandardowy okres analizy (na podstawie akcji biznesowej)


Przykład zastosowania filtra został opisany w rozdziale Jak sprawdzić wyniki wybranej akcji biznesowej?


Więcej o filtrowaniu: