11.3.1. Kreator nowego zamówienia

Parent Previous Next

Poniżej znajduje się opis poszczególnych pól dostępnych w kreatorze nowego zamówienia.


Kreator nowego zamówienia



Aby utworzyć nowe zamówienie, należy z poziomu modułu Zamówienia wybrać opcję Nowe:


Rys. 1. Nowe zamówienie


Następnie wyświetlony zostanie kreator uzupełniony na podstawie domyślnego wzorca zamówienia (wzorce zamówień są to szablony ze skonfigurowanymi przez użytkownika parametrami zamawiania, na podstawie których można tworzyć nowe zamówienia). Nazwa aktualnie zastosowanego wzorca zamówienia jest widoczna w górnej części kreatora w polu Wzorzec zamówienia (Wzorce).


Rys. 2. Kreator nowego zamówienia


Parametry nowego zamówienia można w kreatorze zmienić ręcznie lub wybrać z listy przygotowany wcześniej wzorzec, na podstawie którego wczytane zostaną pożądane ustawienia (rys. poniżej).  


Rys. 3. Możliwość wybrania dowolnego wzorca, na podstawie którego parametry zamówienia zostaną automatycznie uzupełnione


Dostępne opcje:


Rys. 4. Możliwość przefiltrowania towarów ze sprzedażą w okresie w według dodatkowych filtrów, m.in. Grupex


Po ustawieniu pożądanych filtrów należy kliknąć Zapisz. Wybór dokonany przez użytkownika będzie widoczny pod ikoną (rys. poniżej). Więcej informacji o filtrach Grupex w rozdziale Kategoryzacja Grupex.


Rys. 5. Dodatkowe filtry wg Grupex, przykład



Rys. 6. Dodatkowe ustawienia dotyczące przesunięć MM w obrębie zamówienia


Po prawej stronie okna znajdują się ustawienia dodatkowe, zdefiniowane na podstawie wczytanego wzorca. Ustawienia te można przeglądać i edytować, a służy do tego przycisk zmień dostępny przy każdej sekcji ustawień:


Rys. 7. Ustawienia dodatkowe


Znaczenie ikon:


Rys. 8. Funkcja "Zwroty" nie jest zaznaczona, dlatego opcje dotyczące zwrotów są wyłączone/wyszarzone


Ustawienia ogólne



W tej sekcji znajdują się funkcje umożliwiające zmianę ustawień ogólnych w obrębie danego zamówienia. Dostępne opcje:


Rys. 9. Ustawienia ogólne dla zamówień


Reguły doboru dostawców



W tej sekcji użytkownik może określić globalne reguły doboru dostawców dla towarów oraz wybrać, które z nich zostaną zastosowane w obrębie definiowanego zamówienia. Globalna konfiguracja następuje po wybraniu opcji konfiguruj na wybranej regule, np. dodanie nowego dostawcy do listy wykluczonych będzie miało zastosowanie ogólne (nie tylko w obrębie danego zamówienia). Zastosowanie danej reguły w obrębie zamówienia następuje po zaznaczeniu pola wyboru przy danej regule i potwierdzeniu zmian za pomocą przycisku Zapisz.  Szczegółowy opis opcji dostępnych w oknie znajduje się w rozdziale Reguły doboru dostawców.


Rys. 10. Możliwość zmiany zastosowania poszczególnych reguł w obrębie danego zamówienia oraz możliwość edycji


Przesunięcia MM



W tej sekcji użytkownik ma możliwość podglądu oraz edycji parametrów, zgodnie z którymi generowane będą przesunięcia MM w obrębie danego zamówienia. Po wybraniu zmień wyświetlone zostanie okno:


Rys. 11. Ustawienia przesunięć MM dla zamówienia


Dostępne opcje:


UWAGA! Stany magazynowe uwzględniane przy przesunięciach MM są pomniejszane o liczbę towarów wstrzymanych (np. w wyniku nałożonej blokady).


Zwroty



W tej sekcji użytkownik ma możliwość edycji ustawień globalnych oraz konfiguracji ustawień tylko dla danego zamówienia. Po wybraniu zmień wyświetlone zostanie okno:


Rys. 12. Ustawienia globalne dotyczące zwrotów