11.6.1. Akcje dostępne w trybie edycji zamówienia

Parent Previous Next

Akcje dostępne z poziomu edycji zamówienia widoczne są w górnej części okna modułu:


Rys. 1. Zamówienie w trybie edycji


Dostępne opcje:


UWAGA! Szczegóły dotyczące pracy z reklamacjami znajdują się w rozdziale Zarządzanie reklamacjami.



Widok zamówienia można dopasować do własnych potrzeb ukrywając/odkrywając wybrane kolumny lub zmieniając ich kolejność za pomocą funkcji dostępnej pod przyciskiem :


Rys. 2. Ustawienia kolumn


Po kliknięciu w ikonę  wyświetlona zostanie lista kolumn znajdujących się w zamówieniu (rys. poniżej). Przy każdej kolumnie znajduje się pole wyboru, które użytkownik może zaznaczyć/odznaczyć wedle potrzeb (tylko pola zaznaczone będą widoczne w zamówieniu). Widok zamówienia jest automatycznie odświeżany po zaznaczeniu/odznaczeniu danego pola. Oprócz tego możliwa jest zmiana kolejności kolumn. W tym celu należy skierować kursor na ikonę znajdującą się przy kolumnie, która ma zostać przestawiona, nacisnąć lewy przycisk myszy, przytrzymać i przeciągnąć daną kolumnę w pożądane miejsce.


Rys. 2. Lista kolumn w zamówieniu, pola odznaczone = kolumna ukryta


Okno z listą kolumn można "przypiąć" do okna zamówień za pomocą ikony:


.

Aby zamknąć widok listy kolumn, należy skorzystać z przycisku: .


Użytkownik może również zmieniać szerokość kolumn. W tym celu należy skierować kursor na krawędź danej kolumny, nacisnąć lewy przycisk myszy, przytrzymać i przesunąć krawędź kolumny w pożądane miejsce, np.:


Rys. 4. Zmiana szerokości kolumn



Rys. 5. Przykład filtrowania według producenta


W pierwszym wierszu edycji zamówienia znajduje się wiersz podsumowujący, prezentujący podsumowanie danych dla poszczególnych kolumn zamówienia, np. ilości do zakupu czy wartości netto.:


Rys. 6. Wiersz podsumowujący


Prezentowane wartości można dodatkowo sortować za pomocą dostępnych opcji:


Rys. 7. Wiersz podsumowujący, opcje umożliwiające sortowanie


Dodatkowe przyspieszenie działania zamówień można uzyskać całkowicie wyłączając wyświetlanie danych podsumowujących. W tym celu wystarczy kliknąć w ikonę:


Rys. 8. Możliwość wyłączenia przeliczania wiersza podsumowującego



Jak dodać towar do utworzonej propozycji zamówienia?



Po wybraniu przycisku Dodaj towary z poziomu edycji zamówienia wyświetlona zostanie lista, na której należy zaznaczyć produkty, które mają zostać dodane do zamówienia i kliknąć Zapisz.



Rys. 9. Dodanie towarów do zamówienia (przykład)


Następnie wyświetlona zostanie lista aptek (wskazanych przez użytkownika podczas uzupełniania kryteriów zamawiania). Należy zaznaczyć punkty sprzedaży, do których dodane towary mają zostać zamówione i kliknąć Zapisz:


Rys. 10. Dodanie towarów do zamówienia, wskazanie aptek (przykład)


Po chwili system wyświetli w górnej części okna liczbę dodanych pozycji, np.:


Rys. 11. Informacja o liczbie dodanych pozycji


Zamówienie zostanie zaktualizowane, należy zweryfikować ilości do zakupu oraz dostawców określonych przez program dla nowych pozycji.


Jak usunąć wybrane produkty z propozycji zamówienia?



Po wybraniu przycisku Usuń towary z poziomu edycji zamówienia, wyświetlona zostanie lista produktów (uwzględnionych w zamówieniu). Należy odszukać towar lub towary, który mają zostać usunięte, zaznaczyć pola wyboru przy tych pozycjach i kliknąć Zapisz (rys. poniżej).


Rys. 12. Usunięcie wybranych towarów z zamówienia (przykład)


Następnie wyświetlone zostaną punkty sprzedaży (uwzględnione w zamówieniu). Należy zaznaczyć odpowiednie apteki i kliknąć Zapisz (wybrane towary zostaną usunięte z zamówienia dla wskazanych aptek).


Rys. 13. Usunięcie wybranych towarów z zamówienia, wskazanie aptek (przykład)


Po wykonaniu czynności w górnej części okna wyświetlona zostanie informacja o liczbie usuniętych pozycji (rys. poniżej), a zamówienie zostanie zaktualizowane.


Rys. 14. Informacja o liczbie dodanych pozycji