4. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą pogrupowane po aptekach

Parent Previous Next

Czwarty raport poziomu premium dla wskaźnika nazywanego wskaźnikiem bezpieczeństwa: KPI obrót netto/brutto, marża prezentuje listę towarów sprzedawanych z ujemną marżą pogrupowanych po aptekach w wybranym okresie analizy (domyślne ustawienie to ostatnie 30 dni, jednak można je zmienić z poziomu filtrów).  


Rys. 1. KPI PREMIUM, Obrót netto / brutto, marża, 3. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą pogrupowane po aptekach


Raport jest pogrupowany po aptekach i domyślnie posortowany według kolumny Wartość ujemnej marży, dzięki czemu użytkownik od razu otrzymuje informację o punktach sprzedaży, w których wartość ujemnej marży jest najwyższa:


Rys. 2. Przykładowe wyniki przedsiębiorstwa, Marża ujemna pogrupowana po aptekach, poziom PREMIUM


Każdą aptekę na liście można rozwinąć, uzyskując listę towarów, np.:


Rys. 3. Rozwinięcie wybranej apteki do poziomu listy towarów sprzedawanych z ujemną marżą


Po kliknięciu w ikonę wyświetlone zostaną podpowiedzi, sugestie, które użytkownik może wykorzystać podczas analizy wyników raportu:


Rys. 4. Podpowiedzi systemu


Z udziałem wybranych towarów oraz punktów sprzedaży można wykonać akcję, np. nałożyć blokadę zamawiania, utworzyć strategię cenową czy wyeksportować listę wszystkich towarów znajdujących się w raporcie lub wybranych do pliku CSV. Lista akcji jest widoczna po wybraniu przycisku Utwórz akcję:


Rys. 5. Dostępne akcje biznesowe


Przykładowe scenariusze utworzenia danej akcji z poziomu raportów KPI zostały opisane w osobnych rozdziałach, do których warto sięgnąć w celu uzyskania dodatkowych informacji (poniższe przykłady powstały na podstawie różnych raportów KPI):

Przed przystąpieniem do definiowania akcji, należy zdecydować, które punkty sprzedaży oraz towary mają wziąć w niej udział. Do tego celu można wykorzystać dostępne opcje filtrowania, umożliwiające zawężenie wyników raportu np. do wybranej grupy towarów czy do wybranych aptek. Filtry są dostępne pod przyciskiem Pokaż filtry (górny niebieski panel).

Rys. 6. Dostępne opcje filtrowania


Znaczenie poszczególnych opcji filtrowania oraz przykłady ich zastosowania zostały opisane w osobnych rozdziałach:

Tak wyselekcjonowane pozycje należy zaznaczyć, aby następnie przejść do definiowania wybranej akcji. W przypadku występowania w raporcie towarów, których nie ma w CKT, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat – użytkownik będzie mógł założyć karty dla takich towarów lub pominąć je. Przykładowy komunikat:

Rys. 7. Brak kart wskazanych towarów w CKT, możliwość dodania kart lub pominięcia pozycji


Podpowiedzi dotyczące zaznaczania aptek oraz towarów:


Rys. 8. Liczba zaznaczonych pozycji z wybranej apteki, wpisujących się w raport TOP 3000 zapas w dniach per apteka


UWAGA! Przy użyciu opcji zaznacz wszystko zaznaczone zostaną wszystkie towary, jednak towary ukryte lub z nieaktywnych punktów sprzedaży zostaną uwzględnione tylko w eksporcie do pliku. W przypadku tworzenia akcji biznesowej zostaną pominięte.

Rys. 9. Dodatkowe informacje dotyczące zaznaczania/odznaczania towarów i punktów sprzedaży (aptek)


Widok raportu można dostosować do własnych potrzeb, np. ukrywając wybrane kolumny, które aktualnie nie są wymagane do pracy. W tym celu wystarczy kliknąć w ikonę wskazaną na rysunku poniżej i odznaczyć wybrane kolumny w wyświetlonym oknie:

Rys. 10. Ustawienia kolumn

UWAGA! Należy pamiętać, że wprowadzone zmiany zostaną automatycznie zapisane, co oznacza, że przy następnym logowaniu do danego raportu widoczne/ukryte będą kolumny wskazane przez użytkownika podczas poprzedniego korzystania z danego raportu KPI.

Raport w pierwszym widoku składa się z następujących kolumn:


Po rozwinięciu punktu sprzedaży (apteki) do poziomu listy towarów widoczne są dane podzielone na kolumny: