5.3.1. KPI Obrót netto/brutto, marża, poziom PREMIUM

Parent Previous Next

Działania wspierające poprawę wyniku dla wskaźnika KPI Obrót netto/brutto, marża („wskaźnik bezpieczeństwa”):

1. Matryca wyników przedsiębiorstwa miesiącami – bieżąca informacja o kondycji przedsiębiorstwa i podstawowych wynikach prezentowanych miesiąc do miesiąca.

2. Matryca wyników przedsiębiorstwa rok do roku – zestawienia danych wynikowych przedsiębiorstwa z podziałem na obecny i ubiegły rok.

3. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą (total sieć) – raport towarów sprzedawanych z ujemną marżą.

4. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą pogrupowane po aptekach – raport towarów sprzedawanych z ujemną marżą per apteka.

5. Sprzedaż wg typów sprzedaży (na receptę, OTC, środki pomocnicze) raport sprzedaży według typów sprzedaży.

6. Wykres trendu obrotu i marży – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości obrotu, marży, koszyka zakupowego, paragonów.

7. Wykres trendu marży ujemnej – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości marży ujemnej.

8. Wykres trendu obrotu i marży wg typów sprzedaży – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości obrotu i marży według typów sprzedaży.


Rys. 1. WSKAŹNIK KPI „Obrót /Marża”, przejście do poziomu PREMIUM


W widoku niniejszego wskaźnika widoczna jest wartość obrotu netto/brutto w skali całej sieci, natomiast w raporcie nr 1. Poziomu PREMIUM Matryca wyników można zweryfikować m.in. także wartość sprzedaży, która wyliczona jest według cen zakupu netto – jest to dodatkowa miara wynikowa przedsiębiorstwa. Na rysunku nr 2 przedstawiony jest widok główny, na którym widoczna jest wartość obrotu netto/brutto.


Rys. 2. Wartość sprzedaży netto/brutto


Natomiast na poniższych rysunkach przedstawiona jest dodatkowa miara, czyli sprzedaż wyliczona według zakupu netto, która widoczna jest w raportach PREMIUM w Matrycy wyników zarówno miesiącami, jak i rok do roku:


Rys. 3. Wartość sprzedaży KPI Premium Matryca wyników miesiącami, KPI Premium



Rys. 4. Wartość sprzedaży KPI Premium Matryca wyników rok do roku, KPI Premium