Po wybraniu opcji nr 6. Wykres trendu marży ujemnej wyświetlone zostaną trzy wykresy prezentujące wyniki dotyczące wartości marży ujemnej.


Rys. 1. KPI PREMIUM „Obrót netto/brutto, marża”, 6. Wykres trendu marży ujemnej


UWAGA! Zakres prezentowanych danych na wykresach jest zależny od daty bilansu otwarcia (szczegóły).


 1. Trend – suma wartości marży ujemnej – możliwość odczytania wyników na przestrzeni czasu:

Rys. 2. Trend – wartość marży ujemnej


2. Wykres drugi: suma wartości marży ujemnej narastająco.


Rys. 3. Suma wartości marży ujemnej


3. Wykres trzeci: marża ujemna rok do roku – suma wartości marży ujemnej w roku bieżącym zestawiona z wynikami za rok poprzedni oraz dwa lata wstecz.


Rys. 4. Marża ujemna rok do roku


Dodatkowe informacje:

  • Wykresy są aktywne, co oznacza, że użytkownik może wskazywać miary do ukrycia na danym wykresie. Po kliknięciu w wybrane pole legendy, ukryta zostanie wybrana prezentacja graficzna, np.:

Rys. 5. Przykład ukrycia wybranej miary na wykresie


  • Po skierowaniu kursora na wybraną kolumnę na wykresie, wyświetlona zostanie suma wartości marży ujemnej dla wskazanego okresu, np.:


Rys. 6. Suma wartości marży ujemnej dla wskazanego okresu


  • Wyniki raportu można zawężać do konkretnych punktów sprzedaży, wybranych kategorii produktu (m.in. rodzaj, postać, podmiot odpowiedzialny) lub np. zweryfikować pod kątem preparatów kontraktowych (przykład). Filtry są dostępne z poziomu każdego raportu i wykresu KPI oraz z głównego okna modułu po wybraniu przycisku Pokaż filtry

Rys. 7. Dostępne opcje filtrowania są widoczne po wybraniu przycisku „Pokaż filtry”


Więcej informacji o filtrowaniu można uzyskać w poniższych rozdziałach: